Nowości  Oceanotechnika    
 


Oceanotechnika.pl > Remontowa Shipbuilding zbuduje statek do obsługi platform wiertniczych

2014-05-08 Remontowa Shipbuilding zbuduje statek do obsługi platform wiertniczych

Stocznia Remontowa Shipbuilding podpisała kontrakt na budowę statku typu AHTS przeznaczonego do obsługi platform wiertniczych w trudnych warunkach arktycznych.


Wizualizacja statku (grafika: Remontowa Shipbuilding)

Statek zbudowany zostanie na zamówienie armatora z Kanady współpracującego z jednym z dotychczasowych, norweskich klientów Remontowej Shipbuilding, a następnie trafi do eksploatacji w jednego z największych koncernów paliwowych ExxonMobil. przemysłu offshore oraz pozyskuje nowych klientów.

Specjalistyczny statek zbudowany zostanie według projektu firmy Rolls - Royce Marine. Przeznaczony on będzie przede wszystkim do monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia, a w razie potrzeby również odpowiedniego korygowania kursu przemieszczających się gór lodowych w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii, chroniąc w ten sposób morskie instalacje wydobywcze przed ewentualną kolizją z "wędrującą" górą lodową.


Wizualizacja statku (grafika: Remontowa Shipbuilding)

Ponadto statek służyć będzie do transportu oraz ewakuacji załóg platform wiertniczych, likwidacji skutków rozlewów olejowych oraz ochrony przeciw - pożarowej instalacji offshore. Obsługiwać będzie jedną z największych platform wydobywczych Hibernia.

Warto wspomnieć, iż przed laty udział w budowie tejże platformy miała Gdańska Stocznia "Remontowa" S.A., której zadaniem było zbudowanie barki do transportu platformy w miejsce jej przeznaczenia. W ten sposób dwie stocznie należące do Holdingu Remontowa - Gdańska Stocznia "Remontowa" SA uczestnicząca w projekcie budowy stałych platform offshore i Remontowa Shipbuilding S.A. - budująca statek do obsługi i ochrony platformy "Hibernia" - na stałe wpisują się historię branży offshore.

Budowana jednostka będzie w klasie lodowej 1C, która umożliwia żeglugę w lodzie o grubości do 0,4 m . W tym celu jedostka będzie miała wzmocniony kadłub oraz zwiększoną moc napędu. Statek będzie posiadał nietypowy kształt dziobu i całego kadłuba opatentowany przez Rolls - Royce Marine. Kształt ten poprawia właściwości morskie statku, szczególnie podczas żeglugi na dużej fali. Budowany statek będzie wyposażony w zintegrowany mostek Rolls - Royce Marine nowej generacji - tzw. Unified Bridge.

Statek wyposażony zostanie w monitor wodny, który rozbijać będzie pak lodowy wokół platform zapobiegając tworzeniu się zwartej pokrywy lodowej.

Statek ma zostać przekazany do zamawiającego w IV kwartale 2015 roku.

Firma Remontowa Shipbuilding S.A posiada wieloletnie doświadczenie w budowie statków do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego typu AHTS i PSV. W ciągu ostatnich 10 lat zbudowano 40 w pełni wyposażonych statków tego typu.

Oceanotechnika.pl na serwisach społecznościowych: